Terug in Bangkok

16 september 2015 - Bangkok, Thailand

Verslag 15-09-2015 Bangkok

Ja weer veilig geland in Bangkok. Dit keer op het oudere kleinere vliegveld. Ik pakte mijn spullen en ging op zoek naar mensen om een taxi mee te delen. Voordat je buiten was en bij het Taxi gedeelte kwam werd je al verplicht een taxi bewijs te halen met daarop je plaats van bestemming en je chauffeur stond dan al klaar. Ik deed dit en weigerde vervolgens de taxi chauffeur en gooide mijn briefje weg. Ik vroeg 6 mensen voordat ik een groepje meiden trof met dezelfde bestemming en deelde met hun de taxi.

In Bangkok ging ik terug naar het hostel waar ik de eerste dagen ook verbleven was. Ik hoopte dat ze de toiletten en de watervoorzieningen gemaakt hadden.
Ja dit was een smerig hostel maar qua budget had ik ook niet echt meer een andere keuze.

Ik kwam aan het hostel en werd vriendelijk begroet door het personeel dat me nog herkende. Ze hadden een bed voor me gereserveerd in een kamer waar de airco op een hogere temperatuur stond en ik kreeg een bed beneden. Alles was gemaakt en ik was tevreden over mijn slaapplek voor de komende twee nachten.

Gooide mijn spullen neer en ging op weg naar een tatoo shop. Deze reis heeft zoveel voor mij betekend en zou vereeuwigd worden op mijn lichaam. Dit in de vorm van een klein kompas op mijn vinger. Ik ben 4 shops in geweest voordat ik een schone, goede en betaalbare vond en zo werd mijn tatoeage werkelijkheid. Erg blij met het resultaat was het nu tijd voor wat eten en mijn missie op zoek naar een koelkastmagneetje ging van start, deze koop ik in elk land dat ik geweest ben. Dus mocht zeker nu ook niet ontbreken.

Een Thaise massage volgde want als je in Thailand bent moet je dat toch echt mee maken. Ik probeerde te ontspannen terwijl alle wervels in mijn lichaam gekraakt werden, ik werd o.a. in een omgekeerde lotushouding gegooid met een thai op mijn rug en was heel blij dat ik aan yoga doe. Jeetje wat was dit maf! En best spannend als er 2 knieën in je nek zitten en er twee handen aan je hoofd trekken. Helemaal ontspannen en geneusd kwam ik gelukkig met mijn hoofd nog op mijn romp weer beneden. Je krijg een kopje thee en lekkere koekjes terwijl je voeten heel liefelijk gewassen worden. Een oudere vrouw keek naar mijn gezicht en besloot me voor hetzelfde geld ook even een gezichtsbehandeling te geven want dit had ik wel nodig haha. En dat was ook wel zo. Eenmaal weer buiten liep ik nog wat rond door de regen en genoot van de live optredens die je overal hoort en ziet.

Missie magneetjes en ontspanning geslaagd en een gezellige avond in het hostel volgde, met Chinese rijstwijn en dronken rappende Canadezen sloot ik deze dag af. Toch wel fijn om weer in dit hectische Bangkok te zijn.

Liefs,

1. Willum:
    18 september 2015
    Liselot. nog zelden heeft iets me blijer gemaakt dan jou te zien opfleuren daar. Elke foto en elk verhaal maakten me blij. Steeds meer werd Liselot Liselotter. En steeds meer, al vanaf dag 1 maar meer en meer, dacht ik "Wouwwwwwwwwwwww zo klein en zo groot" Ik ben oprecht trots op je dat je zoveel durfde te overwinnen