Krabi town

9 september 2015 - Krabi Noi, Thailand

verslag 09-09-2015 Krabi Town

Vandaag besloot ik een rustdag te hebben. even geen activiteiten maar bijkomen en het verwerken van alle ervaringen van de afgelopen dagen. Ik heb lekker uitgeslapen tot 11 uur en was blij toen ik naar buiten keek dat ik deze dag had gekozen om niks te doen! regen regen regen. Ik besloot uitgebreid te douchen en daarna ergens wat eten te scoren. Ik belande bij de 7/11 waar ik mijn favoriete vanille custard broodjes kocht.

Ik besloot langs de rivier te lopen en vond nog best veel bewijs van de tsunami van 2004. Alhoewel de stad en de eilanden hier weer prachtig zijn, zie je hier en daar nog een kapotte boot of andere dingen die de tsunami verwoest heeft. Het is bijna niet voor te stellen hoe het hier toen geweest zou moeten zijn. Ik liep verder en ging bij de rivier naar beneden, ik zag vissers enthousiast zwaaien en ze wezen me naar een stuk "strand', toen ik goed keek zag ik wat ze bedoelden. De baby krabben kwamen uit hun holletje vandaag! duizenden! maar zodra je te dicht bij kwam was het strandje weer leeg, binnen slechts enkele seconden kropen ze terug hun hol in. Ik besloot rustig te gaan zitten en te wachten tot ze weer zouden verschijnen.

Hierna even door de stad gelopen, een grijze en oude bedoeling. Ik besloot ergens een coconut shake te halen en daarna weer naar het hostel te gaan. Alvast mijn spullen pakken en wat hostels in Chiang Mai opzoeken, want morgen verlaat ik het zuiden en vlieg ik naar het noorden van Thailand. Ik zwaai de prachtige eilanden uit en ruil ze in voor de jungle en bergen.

Maar eerst nog even tijdens dit verslag van mijn lievelings Thaise diner genieten. Sticky rise with mango & coconut Milk, als toetje een soort poffertjes gemaakt van kokosmelk en rijstmelk. Heerlijk!

Dag Dag Krabi
Van reisblog naar fotoboek