Fietsen door Chiang mai

11 september 2015 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

verslag 10-09-2015 Chiang mai

Vandaag stond ik gebroken op en besloot me zelf te trakteren op een beter hostel, met een beter bed en een schone douche. Ik verliet Nature's way hostel en liep met mn veel te zware backpack & rugzak door de straten van Chiang mai. Ik hoopte op een plekje in het Hug hostel, waar de peeps die ik gister had leerde kennen ook zaten. Lewis had me een applicatie laten downloaden op mijn telefoon waarmee ik offline de weg kon vinden. Een soort Google maps. Super handig. Het was ongeveer een half uur lopen. Ik Kwam aan bij de hostel en kon met geluk de rest van mijn dagen in chiang mai hier terecht, al moest ik wel na 1 nacht van kamer wisselen.

Ik huurde een fiets en besloot de stad per fiets te verkennen, even niet meer lopen!
ik fietste door de smalle straatjes en had aan het begin even moeite om te wennen aan het links rijden. Mensen die mij goed kennen weten hoe mijn links & rechts zich soms met elkaar verwarren. Na 20 minuten fietsen was ik blijkbaar op de ringweg van Chiang mai beland. 3 baans weg en ik fietste kriskras over de banen om zo veilig door het verkeer te komen. Inhalen mag of gebeurd hier namelijk aan alle kanten.

Ik fietste langs tempels en kwam door een prachtig park. Ik kocht een avocado shake en begaf me in dit groene park met prachtige vijvers. Dit is een prachtige groene stad en overal kom je gouden tempels tegen. Maar toch is het een stad, en ik vraag me af of ik me hier de komende 4 dagen wel kan vermaken.

De avond markt is van start en ik ging op zoek naar wat lekker eten. Deze eet markt is groter dan in Krabi dus de keuze is reuze. Het rond lopen op een night markt vind ik echt gezellig, overal wordt eten gemaakt op straat en je kan dan ook de lekkerste Thaise maaltijden kopen voor nog geen euro. Ik nam een dragon fruit shake en liep over de markt. kijken naar alle eet tentjes en mensen die genoten van wat ze voor zich hadden.

Vanavond blijf ik in mijn hostel op zoek naar een leuke activiteit voor morgen. Nog even Skypen met Nederland en dan is het ook wel weer genoeg geweest voor vandaag.

xx