Chiang Mai aankomst & 1e avond

11 september 2015 - Mueang Chiang Mai District, Thailand

verslag 10-09-2015

Vandaag verlaat ik het zuiden, de eilanden & Thong en ruil ze in voor de bergen en de jungle in het Noorden van Thailand. Mijn vliegtuig vanaf Krabi vertrekt om 07.10 pm. En helaas moest ik al voor 11.00 am uit checken. Er zat niks anders op dan de komende uren door te brengen rond het hostel. We zouden met een groepje gaan ontbijten en hun zouden dan richting Railay beach vertrekken.

Na het ontbijt trof ik een paar andere backpackers waarmee ik de avond ervoor gezellig had zitten babbelen. Dus ik ging mee voor ontbijt nummer 2. Je moet toch iets maken van de tijd die je er nog hebt!

Ik vertrok veel te vroeg richting Airport om daar ook nog te wachten, ik vond een super chille stoel en besloot met de backpack om mijn voeten gebonden, een powernap te doen. Toen ik wakker werd kon ik nog even een sigaretje roken en inchecken. De vlucht verliep goed (al rammelde het vliegtuig aan alle kanten) ik genoot van mijn chicken lasagne terwijl we de donkere lucht in vlogen.

Dag Dag Krabi, dag mooie eilanden en warme zee. Ik moet toegeven ik had het even moeilijk om deze plek te verlaten, niet wetende wat Chiang mai me zou brengen.

Na een goede landing en een ondragelijke pijn in de oren, was ik dan aangekomen in Chiang mai. Het was al donker en de lichtjes van de stad kon je volgen tot in de bergen. Een fijne rustgevende sfeer hangt hier in de oude Thaise stad.

Ik trof andere reizigers en vroeg een taxi te delen. Ze hadden hun Taxi al vol maar een vriend van hun zocht nog wel een andere passagier. Ik deelde de taxi met Lewis, lieten ons afzetten bij zijn hostel omdat we van menig waren dat mijn hostel in dezelfde straat was. Dit was dus niet het geval. 25 minuten lopen met de zware backpack en extra rugzak stond me te wachten. Dit door de donkere lege straten van deze pittoreske oude stad. Een stad vol met zijstraten en steegjes, de perfecte plek om te verdwalen.

Lewis besloot dat hij me niet alleen kon laten lopen en samen met de kaart van Chiang mai loodste hij me de straten door richting mijn hostel. Na eerst de verkeerde kant te zijn opgelopen vonden we eindelijk mijn hostel. Het was een klein en vervallen hosteltje en ik had spijt dat ik hier geboekt had, ach ja.. 1 nachtje en morgen gelijk op zoek naar een andere hostel was het plan.

Lewis ging nog wat drinken met zijn oude studie genoten aan de andere kant van de stad en vroeg of ik mee ging. Kon ik gelijk hun hostel bekijken en beslissen of dat iets voor mij was. Zo gezegd zo gedaan. Ik leerde de rest van de groep kennen en we maakten nog een wandeling door de stad op zoek naar een gezellige bar voor wat verfrissende drankjes. We zaten erg gezellig te kletsen en toen de toko sloot brachten ze me eerst naar mijn hostel voordat ze naar hun eigen hostel terug gingen.
super aardige mensjes!

Ik viel al snel in een diepe slaap, kapot van de hele reis en de warmte. Benieuwd naar wat Chiang mai me morgen te brengen heeft.

liefs,
Van reisblog naar fotoboek