Olifanten park (Krabi)

7 september 2015

verslag 07-09-2015 Krabi

Na het bezoek en de klim naar de Tiger temple ging ik samen met Noelia & Cristian nog een olifanten park bezoeken en zouden we een ritje van een half uur op een olifant door de jungle maken.

Ik vroeg me af met hoeveel mensen ik op de olifant zou zitten en besloot om gewoon. brutaal te vragen of ik in mijn eentje mocht.

Toen we aankwamen zagen we de olifanten overal al staan! blij blij blij als een klein kind voelde ik me! En we waren de enige dus de kans dat ik alleen zo mogen was groot schatte ik zelf in.

Na wat water drinken en een formulier invullen was het dan zover. Ik liep naar de eerste Mahout (olifanten verzorger) die ik tegen kwam en vroeg of ik alleen mocht. Jaaaaaaaaaa dit mocht! Ik stapte in het mandje op de olifant en de tour begon!

Ik had een leuk gesprek met de Mahout en vertelde over mijn liefde voor olifanten en dat ik hier voor naar Thailand was gekomen, om mijn droom te verwezenlijken. De Mahout genoot duidelijk van mijn enthousiasme en werd zelf ook enthousiast haha.

Hij vertelde me dat ik een uur een tocht ging doen en legde me het één en ander uit over de olifant ( Thong was de naam van mijn fantje) De mahout zei dat ik mijn riem mocht losmaken en achter hem op de nek van Thong mocht gaan zitten! wauw! Daar zit je dan op de nek van een Olifant in de Jungle van Thailand met de heuvels en bergen op de achtergrond! De mahout plukte wat fruit voor me van de boom (dit heb ik stiekem ongezien weg gegooid, ivm ziektes) en daarna plukte hij een bloem voor me, die ik kreeg omdat ik een Beautiful Elephant Girl was. De charmeur haha.

Hij gaf Thong een commando en Thong deed zijn hoofd naar beneden de Mahout sprong eraf en wou wat foto's voor me maken. Super! Na ik weet niet hoeveel foto's gaf hij me mijn telefoon terug en zei dat ik alleen op Thong mocht rijden!

Zo gezegd zo gedaan! Zo heb ik terwijl de Mahout voorop liep een half uur zelf op de nek van Thong kunnen genieten! Thong was nogal hongerig en stopte steeds om te eten. De Mahout vond dit vervelend voor mij en wou Thong commando's geven om door te lopen. Ik vroeg hem dit niet te doen en Thong gewoon zijn olifanten ding te laten doen. De mahout vond dit goed en Thong leek het ook te begrijpen, voordat ik het wist ging de slurf in een modderpoel en kreeg ik een verkoelende modderdouche haha prachtig! De mahout leek niet te begrijpen waarom ik het zo leuk vond maar moest wel lachen.

We kwamen aan bij een waterpoel en de Mahout leidde Thong in het water. stapte daarna weer af en Thong en ik liepen de poel verder in. Thong was duidelijk aan het genieten en een douche met koel berg water volgde! :D Daarna was het helaas bijna tijd om afscheid te nemen van dit prachtige lieve beestje.

Ik stapte af en keek Thong nog eens liefdevol aan. Met als reactie een slurf die richting mijn hoofd kwam en me over mijn hoofd heen aaide. Dit was zo bijzonder, een connectie tussen mens en dier. Ik bleef Thong aankijken terwijl hij steeds zijn slurf op me legde. Ik kan niet goed uitleggen hoe deze ervaring en het moment voelde, een 3 jarige meisjesdroom kwam eindelijk uit en het was beter, mooier en specialer dan ik me ooit had voorgesteld!

Ik liep weg en de Mahout stapte weer op Thong en liep weg, dacht ik. Maar thong besloot om nog een keer naar me toe te lopen en zijn slurf naar me uit te steken. Liefde voelde ik toen de grote lieve ogen me diep aankeken. Onvoorstelbaar en onvergetelijk!

Dag lieve Thong :) Xxx