Phi Phi islands!

9 september 2015 - Phi Phi Islands, Thailand

Verslag 08-09-2015 Phi Phi

Vanochtend ging de wekker op 7 uur, want ik had tot half 8 de tijd om te beslissen of ik voor vandaag een 7 eilanden toer zou gaan doen, en zo ja.. snorkelen of de 5 eilanden toer en niet snorkelen. Aangezien ik super bang ben voor de oceaan (voor wat er allemaal in zwemt) wist ik nog niet zeker wat het zou gaan worden.

Ik besloot dapper te doen, life begins where your comfortzone ends... right? oké ik ga dus ook snorkelen vandaag. Spannend!

Ik boekte de toer net op rijd en kon gelijk instappen! In het busje zaten al 5 andere mensen. 3 uit Duitsland, 1 uit Engeland en 1 uit Oekraïne. Er was gelijk een klikt in deze groep onderling. De weg naar de boot werd er dan ook al druk en gezellig met elkaar gebabbeld!

Bij de boot aangekomen moesten we ineens extra betalen. Het stel uit Duitsland deed dat gelijk maar ik, het meisje uit Duitsland en het andere stel weigerde. Na een discussie van 20 minuten gaven hun op en konden we eindelijk vertrekken. Een dozijn Chinezen volgde en stapte ook bij ons in de boot. Terwijl wij met ons groepje op de punt van de speedboot plaats namen, kropen al de Chinezen tegen elkaar aan in de kajuit. En maakte elke centimeter van de reis een selfie..

Het was prachtig weer en we vertrokken naar het eerste eiland, waar we de prachtige lagoon: Pileh Bay zouden bezoeken. Gevolgd door een bezoek aan Maya Bay, Viking Cave, Piley Bay, Bamboo island, Monkey Bay, Phi Phi Don, Phi Phi Leh, Chicken Island en we zouden gaan snorkelen bij Lohsamah Bay, waar we een uur de tijd hadden om ons in het habitat van de visjes te begeven tussen het koraal. Ik heb super veel gezien, lekker gegeten, en mijn angst, om te snorkelen overwonnen. En ik genoot! Weer een super mooie dag met super ervaringen en toffe mensen.

En het snorkelen was super! zodra ik door mijn duikbril de zee in keek vergat ik alles en genoot van de kalmte die het onder water wereldje met zich mee bracht. Dit terwijl er boven ons een "storm" plaatst vond.

De terug weg in de speedboot was daarom een avontuur op zich zelf. We begonnen met hoge snelheid en kletterde we over halve meter golven die als snel plaats maakten voor de 1 meter golven met soms een dwarse 1,5 meter golf er tussen, terwijl de regen zich over ons heen storten en pijn deed in mijn gezicht hadden wij voor op de boot de lol van ons leven! Als we na een hoge golf weer neer sloegen op het water was dit het geluid wat je hoorde voor op de boot: "ai" "awh" "auh" 'auw" "ahh" dit was de uitdrukking van pijn in de verschillende talen in ons groepje met zich mee bracht, gevolgd door keihard gelach en een adrenaline gilletje voor de volgende golf.

Eenmaal weer bij de hostels besloten we 's avonds met ons allen te gaan eten op de night market om samen de dag af te sluiten. We kochten allerlei lekker fruit en Thaise gerechten om dit tijdens vrolijk gebabbeld aan de rivier samen te delen en te eten :)

Morgen een pauze dagje en alles even goed laten bezinken. En mijn Lonely Planet raadplegen voor de dagen die ik straks in Chiang mai vertoef.

xxx